Radio Maranata Vulcan

vineri, 28 iunie 2019

Creștinii chinezi memorează Biblia în închisoare: „Guvernul nu-ți pot lua ceea ce este ascuns în inima ta”


 CreÈ™tinii chinezi memorează Biblia în închisoare: „Guvernul nu-È›i pot lua ceea ce este ascuns în inima ta”

Creștinii chinezi încarcerați pentru credința lor memorează pasajele Scripturii introduse pe ascuns pe bucăți mici de hârtie, pentru că gardienii închisorii „nu pot lua ceea ce este ascuns în inima ta”, a dezvăluit un fost prizonier.
Într-o predică recentă, Wayne Cordeiro, pastor al New Hope Christian Fellowship din Honolulu, Hawaii, a împărtășit experiența pe care a avut-o în timpul unei călătorii în China, unde biserica sa a mers să-i instruiască pe liderii locali.
Pastorul a povestit cum 22 creștini din Provincia Hunan au luat cursă de tren de 13 ore pentru a participa la acest seminar organizat într-o cameră de hotel de 65 de metri pătrați. Din cei 22 de creștini prezenți, 18 au fost închiși pentru credința lor.
„Dacă vom fi prinși, ce se va întâmpla cu mine?”, a început să întrebe Cordeiro.
„Ei bine, în 24 de ore vei fi deportat și noi vom merge la închisoare pentru trei ani”, au răspuns creștinii chinezi.
După ce a început seminarul, pastorul a realizat că avea doar 15 Biblii, astfel că șapte persoane nu aveau după ce urmări.
„Am spus, deschideți la 2 Petru capitolul 1, vom citi de acolo”. În acel moment o doamnă i-a dat Biblia ei persoanei de lângă ea și m-am gândit „ce interesant”, și-a reamintit pastorul.
După câteva momente, pastorul a realizat de ce acea doamnă a dat Biblia altei persoane: memorase întreaga carte.
„Când am terminat, am mers la ea și i-am zis: Ai recitat întregul capitol”, iar ea a răspuns: „L-am memorat în închisoare. Ai mult timp în închisoare”.
„Dar nu vă confiscă Bibliile?”
A continuat și a spus că în timp ce materialele creștine sunt intr-adevăr confiscate, oamenii introduc prin contrabandă versete biblice scrise pe bucăți de hârtie, pe care le ascund de gardieni.
„De aceea memorăm cât de repede putem, pentru că deși ne pot lua hârtiile, nu ne pot lua ceea ce este ascuns în inima noastră”, a explicat ea.
După sesiunea de instruire de trei zile, unul dintre chinezii creștini l-a întrebat pe Cordeiro: „Ai putea să te rogi ca într-o zi să fim la fel de liberi ca tine?”
„M-am uitat la el și i-am spus: Nu voi face asta! Voi ați mers cu trenul 13 ore pentru a ajunge aici. În țara mea, dacă trebuie să conducă mai mult de o oră, oamenii nu vor veni”.
„Ați stat trei zile pe o podea de lemn. În țara mea, dacă oamenii trebuie să stea mai mult de 40 de minute la o întâlnire, vor pleca. Nu doar că ați stat pe o podea de lemn, dar în țara mea, dacă nu sunt scaune capitonate și aer condiționat, oamenii nu vor mai veni la întâlniri”.
„În țara mea avem o medie de două Biblii pe familie. Nu o citim pe niciuna. Voi aproape că nu aveți Biblii și le memorați de pe bucăți de hârtie. Nu mă voi ruga să deveniți ca noi, dar mă voi ruga să devenim noi ca voi”, a concluzionat pastorul.
China a înregistrat o creștere explozivă a numărului de credincioși în ultimele decenii. Estimările sugerează că până în 2030, China va avea cea mai mare populație creștină din lume. Aproximativ 30 de milioane de creștini din China se estimează că participă la slujbele bisericilor sancționate de stat, în timp ce mulți frecventează bisericile ilegale din subteran, care nu sunt înregistrate la guvern.
În eforturile de a împiedica răspândirea rapidă a Creștinismului, autoritățile din China au închis o serie de biserici proeminente și au arestat creștinii pentru că au participat la slujbe fără aprobarea guvernului.
Motivul pentru care biserica chineză subterană a crescut atât de mult este pentru că acești creștini „cred cu adevărat că ar putea face discipoli și că pot avea astfel de întâlniri doar pentru că Isus le este de ajuns”.
„Am început să mă gândesc. Asta a făcut ca biserica subterană din China să fie de neoprit. Dacă ai un grup de oameni care efectiv îmbrățișează suferința, cum ai de gând să-i oprești?” s-a întrebat scriitorul Francis Chan.
Chan a susținut că problema bisericilor din Vest este că acestea sunt „atât de simplu de blocat în momentul când situația devine prea dificilă”.
„Dacă am spune, în schimb, aș vrea să sufăr pentru Hristos?”, a întrebat Chan. „Vei suferi supunându-te acestor lucruri? Te vei sacrifica? Pentru că este mult mai simplu să mergi undeva să fii hrănit decât să iubești pe alții la fel de mult cum te-a iubit Hristos, la fel de mult cum Tatăl iubește pe Fiul și să frângi pâinea cu alții gândindu-te că ‘Hristos a fost torturat pentru mine, aș face și eu asta pentru ceilalți?’”
Pastorul le-a cerut creștinilor din Vest să îmbrățișeze suferința pentru slava lui Hristos, „pentru că Biserica este atât de frumoasă și de importantă”.
Leah MarieAnn Klett
The Christian Post

Niciun comentariu: