Radio Maranata Vulcan

luni, 29 ianuarie 2018

RUTINA – semn al îmbătrânirii sufletești – Transmisie live cu pastorul Ionel Tuțac la Radio Vocea Evangheliei

Rutina este un termen care nu se regaseste pe paginile Sfintelor Scripturi dar este un termen care este subliniat de multe ori de anumite pasaje din Sfanta Scriptura. Cand vorbim despre rutina vorbim despre obisnuinta de a gandi, de a actiona, de a ne inchina, intotdeauna de acelasi fel. Rutina nu este altceva decat respectarea servila a unor reguli si deprinderi pe care le-am dobandit in viata si care pot sa devina la un moment dat invechite pentru noi. 
Cand vorbim despre rutina, vorbim despre incercarea de-a face in mod mecanic aceleasi lucruri zi de zi. Si in felul acesta, ajungem la concluzia ca exista o rutina in ceea ce priveste activitatea noastra zilnica. Dar rutina isi face simtita prezenta tot mai mult si in viata spirituala si mai ales in viata unor biserici din Romania, lucru care aduce la imbatranirea noastra spirituala.
De fapt, eu am numit rutina ca fiind un semn al imbatranirii spirituale sau al imbatranirii sufletesti. E nevoie ca mereu si mereu sa gandim lucrurile altfel, sa facem lucrurile intr-un mod diferit. Sa pastram aceleasi principii si reguli de viata, dar intotdeauna sa incercam sa gasim modalitati noi de-a ne exprima, de a actiona, de a ne inchina. 
De exemplu, voi azi dimineata m-ati scos din rutina pentru ca ati abordat un subiect foarte interesant si poate semnul cel mai evident al scoaterii din rutina a fost faptul ca ati primit telefoane unul dupa celalalt. Asta a insemnat faptul ca pentru multi oameni dimineata aceasta a inceput altfel, mai ales pentru cei care sunt parinti si au copii la scoala.
Este o diferenta intre disciplina si rutina?
Da, fara indoiala ca exista o diferenta. Disciplina are de-a face cu stabilirea a unor principii, a unor norme de conduita, de actiune cu privire la stabilirea unor principii de viata pentru bunul mers al vietii, pentru dezvoltarea noastra profesionala, pentru dezvoltarea noastra spirituala. Pe cand, rutina are de a face cu exersarea mecanica a acelor lucruri. 
Acuma, fara indoiala ca de foarte multe ori in disciplina noastra, inclusiv in disciplina noastra spirituala, intervine rutina. Dar in acelasi timp, cred ca este important sa ne gandim la avantajele  pe care rutina din viata noastra spirituala le poate aduce, dar si la riscurile cu care ne confruntam. De exemplu, este important sa facem aceleasi lucruri, pentru ca facand aceleasi lucruri avem sentimentul de confort, de siguranta. 
Stiu ca in fiecare dimineata trebuie sa ma trezesc si dupa ce ma spal si-mi fac toaleta zilnica, sa ma apuc sa citesc Cuvantul lui Dumnezeu. Si asta este o disciplina spirituala. Dar in momentul in care citesc Cuvantul lui Dumnezeu in mod mecanic, fara sa meditez la ceea ce se intampla sau la ceea ce imi vorbeste Cuvantul, atunci pot cadea in extrema aceasta a rutinei.
Si vreau sa va spun ca pentru crestinii care citesc zilnic Biblia si si-au pus ca tinta citirea Bibliei intr-un an, si asta inseamna cam trei capitole pe zi, disciplina aceasta spirituala poate sa se transforme in rutina. De aceea, eu am invatat de fiecare data cand citesc Biblia in fiecare an, sa incerc sa o citesc altfel. Au fost ani si sunt ani in care nu citesc aceeasi editie a Bibliei. 
Citesc editii diferite. Am auvt o perioada de timp in care am mers mai incet prin citirea Sfintelor Scripturi pentru ca am avut la dispozitie si am la dispozitie o Biblie in limba engleza care contine opt editii diferite, opt traduceri diferite. Si atunci, prefer sa citesc, sa parcurg simultan si sa vad diferenta de interpretare a traducatorilor. A fost an, de exemplu, in care am cititi Sfanta Scriptura cu scopul de a gasi greselile oamenilor importanti din Biblie. 
A fost an in care am citit Sfanta Scriptura doar cu scopul de a descoperi frumusetea caracterului lui Dumnezeu si nu m-a interesat nimic altceva. Si in fiecare text m-am concentrat doar pe atributele lui Dumnezeu, pe caracteristicile Lui, pe lucrarea pe care El o face. Si atunci citesti Scriptura, dar citesti Scriptura, nu doar ca un mod de disciplinare spirituala, ci citesti Scriptura si intr-un mod creativ si cu dorinta de a gasi lucruri noi. (din primele 7 minute, mai sunt aprox 35 de minute din discutie)

Niciun comentariu: