Radio Maranata Vulcan

miercuri, 27 decembrie 2017

Evitați consumul excesiv de Crăciun fără Cristos

Crăciunul fără Cristos. Acesta este trendul. Ce nu a reușit comunismul reușește consumismul :)
Pentru doar 6% Crăciunul și tradiționalele „sărbători de iarnă“ mai au o semnificație religioasă. Este rezultatul unui sondaj Gallup realizat în 57 de țări la începutul lunii decembrie pe un eșantion de 1050 de persone. Nu știu cât este de relevant. Oricum, nu ar fi nevoie de sondaj pentru a vedea această tendință. Este suficient să privim la întâmplare un jurnal de știri în aceste zile. Scenariul se repetă an de an. Aproape peste tot goana după cumpărături, cadouri, îmbuibarea cu alimente și exaltarea crăciunițelor mai mult decât a Crăciunului.
Care este spiritul Crăciunului? Atât de mult ni se vorbește de acest spirit. Cine ne mai spune azi că Crăciunul este despre Cristos?! Este la fel ca acum 2000 de ani. Nici atunci Dumnezeu nu a avut loc în istoria oamenilor și nici la Betleem. S-a născut la periferie, într-o iesle. Așa este și astăzi. „A venit la ai săi, dar ai săi nu l-au primit“ (Ioan 1,11). Suntem la fel ca pe vremea nașterii lui Isus. Forfota este mare. Avem treburile noastre, să cumpărăm, să mâncăm și să bem, să sărbătorim, să cântăm, să ne vizităm și să ne facem cadouri. Imi place foarte mult o expresie a papei Ioan Paul al II-lea: „Dacă Dumnezeu nu a disprețuit să fie om, atunci trebuie să fie într-adevăr important să fim oameni“. Isus Cristos este cadoul cel mai mare. „Jesus is the reason for the season“. Să fim noi cadoul ceresc pentru cei dragi.
Îmi vin adesea în minte cuvintele lui Constantin Noica din „De Coelo“; mi s-au intipărit în minte în timpul liceului iar cu timpul au coborât în inimă și în viață. Le citez din memorie: „Nu uita că Dumnezeu te-a trimis pe pământ să-l înlocuiești; să dai sensuri, să creezi, să duci începutul său înainte“. Nu mi se pare o uzurpare a lui Dumnezeu, ci o invitație în a lua în serios îndumnezeirea începută în omenire prin întruparea lui Isus Cristos.
Mă opresc aici. Mă grăbesc să intru în biserică pentru celebrarea nașterii lui Cristos în cei care vor veni la Liturghie și la spovadă. Eu însumi am nevoie de amândouă pentru întruparea lui Cristos în mine. Tuturor un Crăciun cu Cristos!
Pentru sănătatea dumneavoastră evitați consumul excesiv de Crăciun fără Cristos.
Contributor

Niciun comentariu: