Ce spune Biblia despre homosexualitate
Homosexualitatea este un subiect deosebit de actual in societatea contemporana. Spre deosebire de epocile trecute, cand practicile homosexuale erau condamnate de majoritatea societatii, astazi ele sunt privite ca fiind acceptabile, fiind chiar promovate de mass-media si de unele grupuri care lupta pentru drepturile minoritatilor sexuale.
Ce are de spus Biblia in aceasta privinta ? Practicile homosexuale sunt permise sau, dimpotriva, sunt condamnate de Cuvantul lui Dumnezeu ?
Inapoi la origini – Creatiunea
Raportul Genezei ne arata ca barbatul si femeia au fost creati unul pentru altul, cei doi formand o unitate:
“Domnul Dumnezeu a zis: “Nu este bine ca omul sa fie singur; am sa fac un ajutor potrivit pentru el” ( Geneza 2,18 ).
“De aceea va lasa omul pe tatal sau si pe mama sa si se va alipi de nevasta sa; si se vor face un singur trup” ( Geneza 2,24 ).
Din aceasta unire trebuiau sa apara copiii, in felul acesta rasa umana crescand si inmultindu-se:
“Dumnezeu i-a binecuvantat si Dumnezeu le-a zis: “Cresteti, inmultiti-va, umpleti pamantul si supuneti-l…” ( Geneza 1,28 ).
Conform planului Creatorului, relatia dintre barbat si femeie trebuia sa fie permanenta si monogama. Nu ni se da niciun indiciu ca la Creatiune Dumnezeu ar fi ingaduit si altfel de relatii sexuale: cu parteneri multipli ( poligamie ), cu parteneri de acelasi sex ( homosexualitate ) sau cu animale ( zoofilie ).
Ordinea stabilita de Creator in privinta sexualitatii, ca trasatura esentiala a existentei si personalitatii umane, rezulta din crearea celor doua sexe distincte:
“Dumnezeu a facut pe om dupa chipul Sau, l-a facut dupa chipul lui Dumnezeu; parte barbateasca si parte femeiasca i-a facut” ( Geneza 1,27 ).
Din acest punct de vedere, homosexualitatea reprezinta o depasire si o incalcare a limitelor stabilite de Creator, o incalcare a ordinii Creatiei. Renuntarea la propria sexualitate si preluarea rolului sexului opus, asa cum se intampla intr-o relatie homosexuala sau lesbiana, inseamna desacralizarea ordinii divine a Creatiei.
Mai mult decat atat, Insusi Dumnezeu, in calitate de Creator, este insultat prin aceste practici, caci este scris in repetate randuri pe paginile Bibliei:
“Fiti sfinti, caci Eu sunt sfant, Eu, Domnul Dumnezeul vostru!” ( Leviticul 19,2; vezi si Leviticul 11,44; 20,7.26; 1 Petru 1,15.16, etc. )
Cum priveste Biblia relatiile homosexuale ?
1) Relatiile homosexuale sunt considerate de Scripturi ca fiind o “uraciune”:
“Sa nu te culci cu un barbat cum se culca cineva cu o femeie. Este o uraciune” ( Leviticul 18, 22 ).
Caracterul degradant al relatiilor homosexuale rezulta si din faptul ca, in Biblie, acestea sunt puse alaturi de zoofilie, care incalca principiul conform caruia sexualitatea umana trebuie sa fie impartasita numai cu alte fiinte umane.
“Sa nu te culci cu o vita ca sa te pangaresti cu ea. Femeia sa nu se apropie de o vita ca sa curveasca cu ea. Este o mare miselie. Sa nu va spurcati cu niciunul din aceste lucruri, caci prin toate aceste lucruri s-au spurcat neamurile pe care le voi izgoni dinaintea voastra” ( Leviticul 18, 23.24 ).
Relatiile homosexuale destabilizeaza comunitatea si il pangaresc moral pe individ, indiferent daca acesta este victima sau faptas. In intreg Pentateucul, relatiile homosexuale sunt singurele relatii sexuale carora li se ataseaza termenul de “uraciune”.
2) Desi sunt putine texte biblice care abordeaza subiectul homosexualitatii, este demn de observat ca toate condamna categoric aceste practici. Biblia nu ofera nicio portita de scapare, nicio exceptie care ar permite, in anumite circumstante, practicile homosexuale.
Pedepsirea aspra a Sodomei si Gomorei de catre Dumnezeu este legata, printre altele, si de aceste practici homosexuale care ajunsesera sa fie un mod de viata pentru majoritatea locuitorilor cetatilor din valea Iordanului ( vezi Geneza 19 ).
3) La circa patru milenii de la Creatiune, Noul Testament nu aduce nicio noutate in privinta atitudinii categorice de dezaprobare si condamnare a practicilor homosexuale.
Scriindu-le credinciosilor din Roma, apostolul Pavel se refera si la aceste practici homosexuale in aceeasi nota de dezaprobare:
“Tot astfel si barbatii au parasit intrebuintarea fireasca a femeii, s-au aprins in poftele lor unii pentru altii, au savarsit parte barbateasca cu parte barbateasca lucruri scarboase si au primit in ei insisi plata cuvenita pentru ratacirea lor. Fiindca n-au cautat sa pastreze pe Dumnezeu in cunostinta lor, Dumnezeu i-a lasat in voia mintii lor blestemate ca sa faca lucruri neingaduite. Si macar ca stiu hotararea lui Dumnezeu ca cei ce fac asemenea lucruri sunt vrednici de moarte, totusi ei nu numai ca le fac, dar si gasesc de buni pe cei ce le fac” ( Romani 1,27.28.32 )
Sunt de remarcat expresiile folosite de Pavel in legatura cu homosexualitatea: “lucruri scarboase”, “lucruri neingaduite”, “ratacire”, “vrednici de moarte”. Toate acestea denota ca crestinismul primar, asa cum s-a nascut din mainile Fiului lui Dumnezeu, nu a acceptat asemenea practici in sanul lui.
4) Cartea Apocalipsei contine in finalul ei doua liste de pacate, care ii vor impiedica pe cei ce se complac in ele sa mosteneasca viata vesnica.
“Cat despre fricosi, necredinciosi, scarbosi, ucigasi, curvari, vrajitori, inchinatori la idoli si toti mincinosii, partea lor este iazul care arde cu foc si cu pucioasa, adica moartea a doua” ( Apocalipsa 21,8 ).
“Afara sunt cainii, vrajitorii, curvarii, ucigasii, inchinatorii la idoli si oricine iubeste minciuna si traieste in minciuna” ( Apocalipsa 22,15 ).
Daca aceste doua liste nu sunt concludente in ceea ce priveste relatiile homosexuale, lista apostolului Pavel din 1 Corinteni ne clarifica un lucru cert: Daca practicile homosexuale nu sunt invinse si pasasite, ele ii vor exclude pe cei ce le practica din Imparatia lui Dumnezeu.
“Nu stiti ca cei nedrepti nu vor mosteni Imparatia lui Dumnezeu ? Nu va inselati in privinta aceasta; nici curvarii, nici inchinatorii la idoli, nici precurvarii, nici malahii, nici sodomitii, nici hotii, nici cei lacomi, nici betivii, nici defaimatorii, nici hraparetii nu vor mosteni Imparatia lui Dumnezeu” ( 1 Corinteni 6, 9.10 ).
Exista speranta pentru homosexuali ?
Da, exista speranta ! Domnul Christos le promite tuturor pacatosilor care vin la El: “Pe cel ce vine la Mine nu-l voi izgoni afara” ( Ioan 6, 37 ). Cu o conditie insa: pacatul sa fie marturisit si parasit. Dumnezeu se angajeaza sa ofere putere nelimitata celui care vrea sa invinga pacatul. Duhul Sfant este la dispozitia fiecarui om si doar El poate transforma natura noastra pacatoasa intr-o natura divina. Dovada ? Chiar apostolul Pavel confirma acest adevar in aceeasi Epistola catre corinteni:
“Si asa erati unii din voi. Dar ati fost spalati, ati fost sfintiti, ati fost socotiti neprihaniti in Numele Domnului Iisus Christos si prin Duhul Dumnezeului nostru” ( 1 Corinteni 6,11 ).
Lori Balogh
Sursa: http://www.loribalogh.ro/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu