Radio Maranata Vulcan

miercuri, 22 mai 2019

De ce ar trebui citită Biblia?

De ce ar trebui citită Biblia

Foto: Pixabay

Nu o să mă străduiesc să găsesc 12 motive ci doar să zugrăvesc cât se poate de clar rolul citirii Bibliei în viața celor credincioși.
  1. Aduce viața eternă. Dumnezeu se descoperă pe Sine și planul Său de mântuire prin Biblie. Dacă vrei să capeți mântuirea dar nu vrei să citești Biblia… e destul de ciudat. Oamenii te pot duce ușor pe alte căi fie cu intenție fie că sunt și ei orbi.
  2. De acolo vine viața. Să cred că am putere să trăiesc sfânt doar prin încordarea mușchilor mei nu mai îndrăznesc. Am gafat rușinos. Singura modalitate de a trăi viața de credincios este prin Scriptură.
  3. De acolo vine călăuzirea. E știut că fiecare credincios își dorește să trăiască conform Cuvântului, asta se poate doar dacă acel om citește regulat. La un timp am crezut și eu că dacă am informația, pentru că am citit de câteva ori, totul ar trebui să meargă. Nu e așa, nu o informație stocată ajută ci una cu care lucrezi zilnic. Sau mai degrabă care „te lucrează” zilnic.
  4. Transformă oamenii. Da, Biblia transformă oamenii în unii de calitate. Știu că se crede că e învechită, că e de undeva din spate din istorie dar lumea a evoluat datorită Bibliei.
  5. Ușurează trăirea vieții. Un om care studiază Biblia se cunoaște, se descoperă pe sine pe lângă faptul că Dumnezeu i se descoperă lui. Cunoscându-se se poate „regla” pe sine pentru a trăi eficient.
  6. Aduce sănătate trupească. Cei ce citesc Biblia descoperă că nu e bine să ții mânie iar asta aduce eliberare și sănătate stomacului. Descoperă că nu e bine să mănânci în exces, că nu e bine să consumi alcool, că nu e bine să „mănânci pe alții” că dă indigestie.
  7. Aduce sănătate în minte. E una din cele mai eficiente metode de dezvoltare personală, de renunțare la ce ne încurcă în viață.
  8. Are și toate avantajele unei lecturi bune. Biblia e de departe cea mai citită carte din lume, e o capodoperă literară și o sursă de înțelepciune. E drept că se găsesc tot felul de motive puerile de progresiști de a ataca Biblia dar dincolo de sforțarea lor există realități care nu pot fi contestate sau anulate. Ar trebui schimbată istoria în trecut pentru asta.
Lista rămâne deschisă. Până una alta voi scrie și câteva sugestii pentru rezolvarea acestei probleme a citirii Bibliei. Nu sunt reguli sau soluții ci doar sugestii. Le găsiți aici la articolul: Realitate și soluții pentru citirea Bibliei.

Niciun comentariu: