Radio Maranata Vulcan

vineri, 1 decembrie 2017

Ziua mea nationala – Cetatean al Cerului

15094910_1793243354268488_1884791189907629034_n

Ziua nationala este relativa.
Inainte de 1945 ziua nationala era ziua regalitatii. Apoi, intre ’45 – ’89 ziua nationala a fost 23 August – ziua cand “am intors armele”. (Apropo, “intoarcerea armelor” este o chestie de tradare, care nu face cinste celui ce intoarce armele impotriva cuiva aflat de aceeasi parte a baricadei. Lasand la o parte contextul respectiv, am serbat timp de 45 de ani ca zi nationala un act de tradare stil romanesc. Pentru 23 August 1944 nici nemtii nu ne-au uitat, nici americanii nu ne-au luat in brate. Si unii si altii ne-au considerat tradatori. Doar rusii ne-au “iubit”… si ne-a fost destul…)
Acum ziua nationala este 1 Decembrie – Ziua Marii Uniri.
Probabil in viitor se va schimba si aceasta si vom serba ca zi nationala ziua Celei Mai Mari Uniri – ziua unirii cu Europa.
Pe de alta parte, romanii plecati in Occident nu se “prea dau” romani… Occidentalii se uita lung la tine daca le spui ca esti roman si iti verifica pasaportul de 7 ori…
Pe drapel mai demult era un zimbru, apoi secera si ciocanul. Acum cred ca semnul distinctiv ar putea fi avorturile.
Cu toate astea, eu ma bucur sa fiu roman.
Dumnezeu a vrut sa ma nasc roman. Daca ma vroia francez sau chinez sau papuas, atunci ma nasteam in Lyon sau in Paris, in Shanghai sau in Beijing sau chiar in Papua Noua-Guinee. Dar Dumnezeu a vrut sa ma nasc in Romania, in Alba Iulia – cetatea Marii Uniri.
Acum, daca schimbam perspectiva, care este oare ziua nationala a cerului?
In cer nu cred ca exista zi nationala. De ce?
Nu pentru ca cei de acolo nu ar fi “nationalisti” – cred ca sunt, deoarce nu-mi imaginez pe cineva din cer “dand din coate” ca sa ajunga la munca in Spania sau Italia sau chiar America. Cred ca toti cei din cer vor sa stea exclusiv in cer .
In cer cred ca nu exista zi nationala deoarece acolo NU EXISTA ZI SI NOAPTE.
Vorbind despre cer, Biblia spune: “Cetatea n-are trebuinta nici de soare, nici de luna, ca s-o lumineze; caci o lumineaza slava lui Dumnezeu si faclia ei este Mielul” – Domnul Isus Cristos.
Continuand incursiunea in aceste lucruri “inalte”, pot spune ca cetatenia noastra este in ceruri.
Unii considera ca cetatenia americana este cea mai buna, sau cea germana, italiana, austriaca. Altii cea ruseasca…
Biblia ne invata sa ne rugam pentru binele cetatii in care suntem, deoarece fericirea noastra atarna de fericirea ei.
Eu ma rog pentru Romania: “Doamne, fa Tu ca presedintele tarii, primul-ministru, incepand de la cei din frunte pana la mine, cu totii sa fim CETATENI DE NADEJDE…
Ai cerului !
C.S. Lewis spunea ca noi crestinii suntem agenti secreti ai lui Dumnezeu. Noi reprezentam o putere straina. Straina de mizeria de pe acest pamant. Il reprezentam pe Dumnezeu, Cel care este Lumina, dragoste, pace si fericire, in mijlocul unei lumi pline de intunerec, ura si razboi.
Razboi cu noi insine, cu cei din familie (Salvador Dali are un tablou interesant pe acest subiect: “Devorare reciproca”), razboi cu cei de la servici, cu cei din opozitie sau de la putere.
Eu despre mine pot spune ca sunt agent secret – reprezint interesele lui Dumnezeu pe acest pamant.
Am dubla cetatenie – sunt cetatean roman – aici, si cetatean al cerului – dincolo.
Ziua mea nationala este Ziua Unirii.
Ziua Unirii mele cu cerul, bineinteles. Ziua cand am spus: “Doamne Isuse Cristoase, de azi inainte te rog sa fi tu presedinte, prim ministru, rege in viata mea. Te rog sa gestionezi Tu inundatiile si cutremurele, catastrofele din viata mea. Te rog sa fi tu Stapanul si Domnul meu, prietenul meu. Te iubesc.”
De atunci traiesc o sarbatoare continua, pana cand “trupele speciale” ale puterii pe care o reprezentam ne vor scoate de aici, pana cand “comandourile” cerului vor veni dupa noi, asa cum spune Biblia ca atunci cand Domnul Isus ca reveni pe norii cerului, El va trimite pe ingerii Sai in cele 4 zari sa stranga la El pe toti cei care sunt CETATENI AI CERULUI.
Spunea Pr.Rafail Noica: “Patria noastra nu este cea in care ne-am nascut, ci CEA CARE VA SA VIE !”
As incheia cu titlul de “Cetatean al cerului”.
(cei care-l aveti, iar cei care nu sunteti siguri, puneti-va chiar acum pe genunchi, cereti-l si-l veti primi)
Ioan Ciobota
http://crestintotal.ro/

Niciun comentariu: